Sitemin başarısını nasıl arttırabilirim?

Merhaba sevgili internet sitesi sahipleri,
Bu makalemde sizlere birkaç fikir ve taktik vereceğim. Bu taktiklerle sitenizin ziyaretçi sayısını ve başarısını dönemsel ve ebedi olarak arttırabileceksiniz.

Bu fikirleri uygulamadan önce hayal gücünüzü biraz çalıştırmanızı isteyeceğim. Mesela sitenizi bir işletme veya şirket gibi düşünün. Kısaca bir işletme ne yaparsa onu yapacağız. Yıl içindeki zaman dilimlerine göre yazılarımızı yazıp hareket edeceğiz. Bundan kastım ise, mevsimler, hava gibi değişken şeylerdir. Mesela kış aylarında hastalıklar ya da sıcak içecekler ile ilgili aramalar daha artar. Sitenizin konusunu buna göre ayarlayabilirsiniz. Mesela bilgisayar, donanım hakkında bir siteniz var. Yaz aylarında, bilgisayar soğutma makaleleri daha fazla iş yapacaktır. Bunun gibi şeyler düşünülebilir. Ayrıca Aboneleriniz varsa, bu makaleler onları da siteyi ziyaret etmeye zorlayacaktır. Yani okuma ihtiyacı uyandıracaktır.

İlk taktiğimiz dışında, eğer imkânınız varsa dönemden döneme sitenizin logosunda veya tasarımında küçük değişimlere gidebilirsiniz. Bu sitenizi daha sempatik yapacaktır. Kullanıcınızda veya okurunuzda iz bırakacaktır (Kolay kolay siteyi unutmayacaktır).Dönem olarak da bayramlar, tatiller vb. seçilebilir.

Üçüncü taktiğe gelirsek, arada bir çekiliş ya da etkinlikler yaparak onlara siteniz üzerinde alışkanlık kazandırabilirsiniz. Unutmayın ki insanlar küçük hediyeleri dahi her zaman severler. İşletmeler bunu indirim, indirim kuponu veya teklifler ile yapabiliyorlar (3 al 2 öde gibi). Sizde kafanızda bir şey kurgulayarak onlara bilgi dışında da fiziksel ya da sanal olarak hediyeler verebilirsiniz (sitenizin isminin yazdığı bir bardak vb.). Düşünürseniz elbet güzel fikirler aklınıza gelecektir.

Öncelik olarak bütçe gerektirmeyen taktiğimizden başlarsanız daha iyi olacaktır.
Okuduğunuz için teşekkür ederiz, bol başarılı bir çalışma hayatı dileriz.
Blogdasın.com – 2019

You may also like...

2 Responses

  1. Cemil Cenkoglu dedi ki:

    Tesekkürler hocam, cok yararli bir metin olmus, genelde böyle düsünen olmazdi.

  2. UstaAli dedi ki:

    Matematik kitabı aldım şu an sitemle beraber çalışıyorum umarım ilerde buyuk bi adam olur

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir